Wat is Andullatie?

Andullatie is een nieuwe, niet-medicamenteuze, compleet pijnloze en niet-invasieve methode die via de Andumedic Massagematras veel klachten bij meerdere chronische aandoeningen kan verzachten. De ontwikkeling van de andullatietechnologie  is gebaseerd op de onderzoeksdata gepubliceerd door buitenlandse en ook Vlaamse Universitaire instellingen (VUB, RUG, KUL). De Andumedic is bewezen effectief te zijn bij het verlichten van uw symptomen, zoals pijn, spanningen en zwellingen, door stimulatie van het lymfesysteem. Andullatie is mogelijk een aanvulling op de huidige therapie. Het is geschikt voor mensen met chronische spier- en gewrichtsklachten (artrose, reuma, chronische rugproblemen). Het kan een hulpmiddel zijn bij fibromyalgie en CVS. Het herstelt het lichaam na het sporten, het geeft een algehele ontspanning en helpt dus in het verminderen van stress.

Een andullatiebehandeling duurt 20-30 minuten en door middel van infrarode warmte en mechanische vibraties worden bij de patiënt biologische resonanties opgewekt. Deze trillingen bereiken de lichaamscellen, waardoor er meer energie wordt geproduceerd. Tevens worden doorbloeding en afvoer van afvalstoffen via het lymfesysteem gestimuleerd. Dit geeft een totale stimulatie van de stofwisseling. Massage via andullatie gebeurt in liggende positie op een speciale matras met de onderste ledematen in een houding die de rug ontspant. De beste resultaten worden behaald als andullatietherapie met regelmaat wordt toegepast.

Waarom andullatie-matras?

• Spierklachten (pijn, krampen, na het sporten).
  • Gewrichtsklachten (artrose, reuma).
  • Stresssituaties (algemene ontspanning, meer energie, beter slapen).
  • Voor stimulatie van doorbloeding.
  • Voor betere afvoer van afvalstoffen en lymfe.
  • Fibromyalgie en chronische vermoeidheid.

Dit is een extra service en geheel gratis binnen onze praktijk voor al onze patiënten en sporters.

Copy of Kopie van c6-Leather-Semifull_Schwingung 1B4B3820-retouched (1)